Oznamovanie prvkov zvukom

Pri práci s aplikáciami nám čítač obrazovky Corvusu predvolene oznamuje typy prvkov, na ktorých sa nachádzame slovne. Povie tlačidlo, ak sa nachádzame na tlačidle. Rovnako oznamuje obrázky, editačné polia a podobne. Corvus ale môžeme nastaviť tak, aby typ prvkov a aj ich stav oznamoval zvukmi. Tak si môžeme zrýchliť prácu v Android aplikáciách.

Oznamovanie prvkov pomocou zvukov je možné nastaviť nasledovne:

  • Z hlavnej obrazovky Corvus aktivujte položku Vstup do ponuky.
  • Následne aktivujte položku nastavenia.
  • Aktivujte položku čítač obrazovky.
  • Aktivujte položku spôsob ozvučenia ovládacích prvkov.

Corvus dokáže prvky oznamovať slovne, prehrať zvuk, alebo oboje, teda prehrať zvuk aj vysloviť typ prvku. Môžete nastaviť oznamovanie pre

  • Tlačidlá
  • editačné polia
  • posuvníky
  • začiarknuté a nezačiarknuté políčka
  • zoznamy
  • obrázky

Po zvolení možnosti prehrať sa zvuk aj prehrá vždy, keď prejdete cez položku v zozname. Zvuky sú vyberané tak, aby bolo možné ľahko si ich zapamätať:

  • Tlačidlá sú charakterizované zvukom ťuknutia vypínača.
  • Editačné polia charakterizuje zvuk papiera.
  • Posuvník označuje zvuk švihnutia.
  • Začiarknuté pole je oznámené troma vyššími stúpajúcimi tónmi.
  • Nezačiarknuté pole je oznámené nižšími, troma klesajúcimi tónmi.
  • Zoznam je oznamovaný zvukom drumble.
  • Obrázok je oznamovaný zvukom fotoaparátu.

Všimnite si, že ak zvolíte možnosť oznamovať prvky zvukmi, typ resp. stav prvku počujete hneď pri popise prvku. Toto výrazne zrýchľuje prácu hlavne v aplikáciách, ktoré už poznáte.